جمعه، دی ۲۵، ۱۳۸۸

هم فیلم گزینی

یک بازی قشنگی در گودر راه افتاده که ای گودر ندیدگان، واااااای! 10 تا فیلم بوس دار دهه ی اول هزاره (گفته اند قرن، ولی ما برای خودمان گنده اش می کنیم، دروغ هم نگفته ایم هیچ!) را انتخاب می کنیم، می فرستیم به اینجا تا بعدن جمع بندی کنند و به سازندگانش جایزه ای چیزی بدهند لابد. دنیا را چه دیدید؟ شاید یک روزی هم یک تندیس زرینی به شکل پیکر خدای هرمس یونایی (دونقطه تعظیم) بسازیم تقدیم کنیم به برندگان هر رشته، به نام جایزه ی سالانه ی گودریون، با شعار ویوا گودر مثلن.
من هم با یک نیمچه دعوتی، خودم را با آغوش باز پرتاب می کنم وسط بازی. فقط آن بیرون گود نشسته اید فکر نکنید بازی آسانی است ها! مخم به لعنتی رفت تا ده تا را انتخاب کنم. الان خیلی از فیلم های عزیزی که حذفشان کرده ام، رفته اند دلخور نشسته اند آن گوشه، پشتشان را کرده اند به من، دماغشان را بالا می کشند.

به ترتیب،خانم ها و آقایان:
  1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
  2. Revolutionary Road
  3. Big Fish
  4. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
  5. Finding Neverland
  6. Juno
  7. Match Point
  8. The Hours
  9. Memento
  10. Brokeback Mountain
قیافه تان را اونجوری نکنید لطفن، جونو را هیچ رقم نمی توانستم از لیست خارج کنم. من عاشق سر تا پای این فیلمم، حتا با بی منطقی و بی دلیلی و اینهای تمام. فیلم خودم است، توی لیست هیچ کس نیست، لازم شود بغلش می کنم ازش در مقابل همه تان دفاع می کنم. بله!
و در نهایت، Fight Club، فایت کلاب کچل گنده ی بدجنس، که انگار می مرد اگر یک سال دیرتر ساخته می شد.

هیچ نظری موجود نیست: